Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Sa du nånting?

Kategori: Berättelser

Bloggare skriver..

"Jag har varit i psykiatrin i flera år, och som ni redan vet är det ett enda stort skämt.
I fem år har min dröm varit att få DBT eller någon slags behandling
som gör att jag inte vill avsluta mitt liv hela tiden.
Jag har blivit nekad från fyra ställen, en del säger att jag inte ens har diagnosen Borderline
och är för frisk för behandling. Efter en månad säger en annan enhet att jag är för sjuk i min Borderline
för DBT-behandling. Detta samtidigt som jag fått prova-på-dbt-övningar och en läkare
sagt att jag gör dessa Exemplariskt.

Och jag lovar, jag har blivit tillsagd att börja ringa begravningsbyrån istället för psyk
av psykiatrin själva, de har även sagt att jag ska sluta terrorisera avdelningen,
när jag sökt hjälp där. Jag har blivit tillsagd att jag inte kan må som jag gör,
pågrund av att jag har ett yrke inom vården.
Jag har blivit kallad barnslig när jag gråter, jag har blivit skrattad åt när jag försökt
slå sönder min egen hand mot väggen.
Jag har blivit nedslagen och släpad hundra meter genom en korridor.

Det kanske låter skrämmande för er som inte ännu sökt vård.
Men ni som har tror jag förstår. Att vi är flera där ute.

Kämpa för er dröm. Låt dom aldrig slå ner dig!
Hur mycket vissa än försöker, och tro mig, dom kommer försöka"


Veronica Maggio - V för Vendetta


Började för längesen
ville bara sjunga men jag fick kämpa länge för min dröm.
Jag ser inget fel med den
tvivlade och gör det än om det skulle gå
Så sa du något

Sa du nånting, bad jag om svar?
Jag kunde inte riktigt höra vad du sa.
Sa du nånting, bad jag om svar?
Du kommer aldrig kunna hålla mig tillbaks!


Många av oss bygger nått
andra river ned det och fördriver tiden med att titta på.
Skrivna ord finns kvar för gott
det du säger bleknar bort
Du är och kommer alltid vara rädd

Här är scenen, varsågod
alla väntar sig något stort
så visa hela världen ditt geni, ooh ooh
Jag har mera tålamod än vad du har hårda ord
Nu måste du förstå

Sa du nånting, bad jag om svar?
Jag kunde inte riktigt höra vad du sa.
Sa du nånting, bad jag om svar?
Du kommer aldrig kunna hålla mig tillbaks!


Började för längesen
allting har förändrats men inget är förlåtet, inget glömt
Vissa av er tvivlar än
tvivlar men jag har bestämt att inte höra på
Så sa du något

Sa du nånting, bad jag om svar?
Jag kunde inte riktigt höra vad du sa.
Sa du nånting, bad jag om svar?
Du kommer aldrig kunna hålla mig tillbaks!
 
 

Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2011. Vissa länkar kanske ej stämmer.

Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • Em säger:
    2011-03-28 | 21:15:24
    Bloggadress: http://Http://minanorexiresa.wordpress.com

    Fy vad hemskt hur kan vårdpersonal säga så till någon som vill ha hjälp att må bättre? Jag är själv snart färdig akutudersköterska och skulle ALDRIG förmå mig att säga så till någon. Det är ju hemskt, om man vill avsluta sitt liv ska det tas på allvar de ska ju inte be en kontakta en begravningsbyrå.

    Fy vad jag hade anmält det stället!!!

  • Em säger:
    2011-03-28 | 21:42:22
    Bloggadress: http://Minanorexiresa.wordpress.com

    Sv. Tack, gick lite fort när jag skrev inlägget ^^

    amen hallå hur kan de göra så?

    Hur kan de lägga ner ett sådant fall som är så sjukt kränkande?

    Tänk om man faktiskt begått självmord?

  • Peter Dorch säger:
    2011-04-19 | 05:27:49
    Bloggadress: http://www.mission2011.se

    Tack för allt, och för denna fina låt som jag nu kommer att länka till, säger mycket... Kram peter

  • Wallraff säger:
    2012-02-01 | 00:48:18

    Knarkande personal finns och tyst i sockor för alla manliga skötare sover i timmar ..på med kameran ...har mycket foton av personalen Hagsätra Torg...Olaga frihetsberövad...upplivnings försök på gamla sal 3...har överlevt mot alla odds

  • Anonym säger:
    2013-08-28 | 10:04:15

    Nej du är inte ensam. Vi är fler. Jag tror dig i allt du skriver och jag har också blivit kallad barnslig, med för mig katastrofala följder. (Ingen för denne personal, så vitt jag vet, men sista ordet är inte sagt.)

    Du är viktig, det du säger är viktig och ingen ska få ta det ifrån dig.

    Svar: tack... kram!
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: