Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Ångestsjukdomar

Kategori: Diagnoser

 
Under veckan kommer jag ta upp lite ångestsjukdomar.
Jag behöver er hjälp på vad NI uppfattar för symtom på dessa olika,
samt om ni har något tips till psykiatrin hur de ska bemöta er,
samt länkar och information.
Kommentera below.
 

Var femte person riskerar att drabbas av en ångestsjukdom någon gång i livet. 
Det gör ångestsjukdomar till en av de vanligaste psykiska störningarna. 

 

 

Till ångestsjukdomarna räknas:

  • Generaliserat ångestsyndrom
  • Paniksyndrom
  • Posttraumatiskt stressyndrom
  • Social fobi
  • Specifik fobi
  • Tvångssyndrom

Information:
Vårdguiden 1177
SBU
Ludmillas ångestskola

Forum:
Svenska Ångestsydromsällskapet

 Bloggar om ångest 

KOMMENTARER:

  • Med Lenas egna ord säger:
    2013-12-10 | 15:57:20
    Bloggadress: http://ohl.se/lena

    Sitter just nu i en ångestattack som varit i en timma. Sträckröker cigg efter cigg, fick ner lite mat. Jag kan inget göra, detta är svårt att skriva.
    Utlösande faktor är nog besöket hos min kurator, hon drog upp saker jag ville glömma.
    Har proppat mig full med piller och hoppas att de hjälper SNART!

    Psykiatrin har aldrig varit till hjälp i liknande situationer. De säger bara: andas lugnt och ta en tablett.

    Var kan man få hjälp? Har haft såna här episoder i ca 30 år och orkar snart inte mer.

    Svar: Stackare.. förstår dig, det är ett helvete... jag vet fan inte varför din inte finns ens ett bra läkemedel mot detta..
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: