Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Stödkonktater via mail

Kategori: Information, Tips till psykpatienter

UPPDATERAD!
Vill du vara stödkontakt? Skriv din mejlaadress och kort om dig
i kommentarsfältet.
 
 
HJÄLPSÖKANDE
Ni kan ALLTID maila
- jag svarar så ofta jag kan och gärna.
Det kan handla om vad som helst.
 
Dessa mailadressen nedanför kan ni kontakta
om ni behöver någon att fråga
och få stöd ifrån!
 
 
STÖDKONTAKT
En stödkontakt är en person somorkar svara och läsa om andras problem
och som bara finns där som ett bollplank med idéer och empati.
Oftast burkar det vara mail som handlar om hur man kommer i kontakt med psykiatrin,
vad det finns för hjälp och undran över vad peronalen för säga och göra till patienter.
Vill du vara stödkontakt? Kommentera inlägget!
 
 
 
 

[email protected]

 

Rose Marie - Jag kan ställa upp. Bor i Östergötland.  

 

 
 
♠ Jag är 66 år, har mer än 30 års erfarenhet av både somatisk och psykiatrisk vård. Bipolär numera, förr hette det att jag hade Borderline. Har ups and downs, men försöker svara så gott det går. Kan kanske ge de lite äldre någon att bolla med?
 

[email protected]

♠  "Jag kan ge råd och förslag och uppmuntra personen till positiva och friska förslag. Jag har tidigare egen erfarenhet av psykisk ohälsa och missbruk. Jag är snäll. Jag har ett gott hjärta och empati. Pålitlig. Nogrann."

   


 

♠ [email protected]

"Jag kan hjälpa till både med personligt stöd och vägledning. Jag kan hjälpa till att leta upp vård åt personer som känner att de själv inte orkar dra i det men ändå vill, jag läser till sjuksköterska så jag kan hjälpa till och kika på läkemedel om det finns oklarheter. Och självklart om man bara känner att man behöver prata med någon som förstår, då jag själv varit där men idag mår bättre även om det inte alltid är 100% så har jag accepterat att livet har sina toppar och dalar."


 

KOMMENTARER:

  • Med Lenas egna ord säger:
    2013-12-08 | 21:47:46
    Bloggadress: http://ohl.se/lena

    Jag är 66 år, har mer än 30 års erfarenhet av både somatisk och psykiatrisk vård. Bipolär numera, förr hette det att jag hade Borderline.
    Har ups and downs, men försöker svara så gott det går.
    Kan kanske ge de lite äldre någon att bolla med?

    Svar: tack :) lägger upp
    Läs här :)

  • W säger:
    2013-12-12 | 23:24:50

    Så bra inlägg!!

    Svar: tack :)
    Läs här :)

  • sofie/diktera säger:
    2013-12-16 | 00:25:01
    Bloggadress: http://framtidstro.bloggplatsen.se

    vill oxå stötta någon

    har erfarenheter inom olika saker

    heter sofie och är 25år
    varit familjehempalcerad i tre omgångar
    varit deprimerad och skadat mig själv
    missbruksproblematik i familjen/ uppväxten
    bra hand med barn

    Svar: hej va roligt läger till dig :)
    Läs här :)

  • MiaMiaMia säger:
    2014-07-18 | 02:21:54
    Bloggadress: http://miamiamia.bloggplatsen.se/

    Jag vill gärna har en stödkontakt.

    E-mail: [email protected]

    /MIa

Kommentera inlägget här: