Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Jourhavande präst

Kategori: Information

 
 
Ja.. Jourhavande präst har vi diskuterat tidigare.
Jag har själv ringt dit många gånger när jourhavande medmänniska är fullt
(vilket det är i stort sett hela tiden)
Jag har blandannat fått frågan av en man om jag vill att han skulle sjunga 
en psalm. Sade nej men han började sjunga ändå.
Sedan har folk där sagt "men ta livet av dig då om du redan bestämt dig" etc.
MEN
härom veckan hände någon mycket mycket konstigt, samtal:
 
Jag - Min kompis dog igår och nu känner jag att jag inte vill leva mer.
Präst - Gillar du småkakor
Jag - .......
Präst -......
Jag - Va sa du?
Präst - Jag undrar om du gillar småkakor....?
Jag - Vänta här jag har sagt att jag vill ta livet av mig.. och du undrar..
Präst - jaa jag bara undra om du gillar småkakor... för det gör jag..
Jag -  * censur *
 
Ja sedan skällde jag ut den jävla idiot prästen... varken hon eller jag kommer till himlen nu.
Sedan ringde jag Svenska kyrkan som har Jourhavande präst och lämnade ett meddelande.
Men de ringde inte ens och bad om ursäkt dom jävlarna.
 
Så.. kontentan är.. ring inte Jourhavande präst, de har mer eller mindre ingen utbildning och är patetiska.
Mvh P
 
 
 
Uppdaterad 2013
 
Kommentera inlägget här: