Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Svar från Mia

Kategori: Diskussion

Mia svarar så här: 

"Hej! Jag menade naturligtvis inte att man får skylla sig själv om man har en psykisk sjukdom. Då om någonsin behöver man ju hjälp. Dessutom är det ett "och" instoppat i meningen istället för ett "eller" vilket gör att det känns hårt. Jag menade om man inte förmår det (av olika anledningar, så som t ex vid psykisk sjukdom) eller fyller sitt liv med skit (som jag själv gjorde) hur ska man då känna mening. Inget likhetstecken mellan att inte förmå och att fylla sitt liv med skit. Det blir en skillnad när man läser. Jag är ledsen att jag missade detta i genomläsningen av intervjun. Och för att några av er har tagit illa vid sig. Jag hoppas verkligen att ni förstår att jag står på er sida. 
Vänliga hälsningar Mia Skäringer"

KOMMENTARER:

  • A säger:
    2014-10-03 | 11:15:38

    Det här gillar inte jag heller. "jag står på er sida"- som att vi psykiskt sjuka är en avskiljd klick från andra.
    det kan fn drabba vem som helst.

    Svar: fucking true!!!!
    Läs här :)

  • Anonym säger:
    2014-10-05 | 03:55:01

    Tänk vad fel det kan bli om man inte ses och pratar direkt (öga mot öga). Många har svårt att formulera sig rätt i text. Som jag då, typ nu.

Kommentera inlägget här: