Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Jag är här

Kategori:

Hej alla darlings nu är det psyk-tajm.
Titta här vad jag trollar fram :)

Tack för fina kommentarer som kommit in. Micket glaad!

En person hade en fråga om inlägget Läkare utan gränser och ville ha fram inspelningen. Men eftersom denna läkare är under utredning och anmäld pga detta så lägger jag inte ut det. Men om X inte får någon ursäkt ens från läkaren eller enheten kommer det upp :)

Fick en otroligt fin dikt/text/låt? :D härom dagen och påminner er alla omKulturhörnan som är Er kulturella ventil.



"Jag ser blickarna ni ger mig
När jag ryggen vänt
Jag hör det ni viskar
När ni tror att nåt har hänt
Men det är inget fel på mig
Jag är bara född sån här
Kan ni inte acceptera det
håller ni mig ju inte kär


i alla fall


jag kommer klara det här
även fast jag är bipolär
eller fan det heter
jag är inte sjuk nånstans
ni kallar mig psykfall
men fan jag kommer klara det här
jag behöver ingen hjälp
jag är ju vid liv, jag är här


Det är en jävla defekt
När jag trodde jag var perfekt
Nej, det var faktiskt en lögn
Jag var aldrig den som lyckades
Men jag hade enorm potential
ni vet, potentialen ni stal
när ni satte en jävla diagnos


i alla fall


jag kommer klara det här
även fast jag är bipolär
eller fan det heter
jag är inte sjuk nånstans
ni kallar mig psykfall
men fan jag kommer klara det här
jag behöver ingen hjälp
jag är ju vid liv, jag är här


jag som alltid trodde
att jag ville vara sjuk
för det skulle göra mig speciell
bli någon annan än mig själv
men nu är jag bara rädd
för psykfallet de säger att jag är
när de kallar mig bipolär
men fan jag kommer klara det här
jag behöver ingen hjälp
jag är ju vid liv, jag är här


jag är ju vid liv, jag är här"


av: Lavi

 

 

Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2010. Vissa länkar kanske ej stämmer. Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google samt andra inställningar

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: